Två barn som lämnar spår

När jag kikade på youtube här om kvällen såg jag ett par videor som jag fann mycket intressanta, och även lite rörande. Det handlade om två barn, åldrarna nio och tio år. Den yngre var lillebror till ett barn med aspergers syndrom och förklarade kort vad det var och vad brodern gjorde som var annorlunda. Jag tycker att alla borde se dessa videor, och syskonet lämnar ingen oberörd.
Kom ihåg att bakgrundsljudet på video nummer två stör Aspien* rätt mycket, vilket leder till att han inte riktigt är fokuserad på samtalet.
 
 
 
 
 
*Aspie är ett forkortat ord för en person med Aspergers Syndrom

Kommentarer
Postat av: Rapunzels mamma

Visst är de fina!? Jag hade redan sett dem båda och blev så glad när jag såg att du också hade hittat dem i denna jungel på nätet! :)

2013-04-17 @ 14:55:18
URL: http://dansairegnet.bloggo.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0