Tacksam

Idag är jag rätt pigg. Igår sov jag halva dagen, då spänningarna släppte efter operationen. Jag tror att jag behövde vila ut ordentligt, och det var också på grund av det som det inte blev något blogginlägg igår. Idag har jag egentligen inte mycket att skriva om heller, jag har nyligen vaknat och precis hällt i mig en kopp kaffe. Men jag mår bra idag, har lite ont i magen ibland men inte värre än att jag kan hantera det. Då jag har rätt hög smärttröskel krävs det en hel del för att jag ska klaga.
 
Igår satt jag och skapade en spellista på youtube. Jag ville ha musik som jag kan spela till, något som gör att det blir roligare att döda monster och fiender. Jag hittade massor, både ny och gammal musik. Ett band jag tidigare lyssnade på som fick plats i listan var Eluveitie, ett band som blandar folkmusik med metal, och låter väldigt bra. Ett nytt band jag fann var UnSun, ett band jag blev helt förälskad i. Video till en bra låt finner du längre ner i inlägget. Jag kan absolut rekommendera dem om man är öppen för den lite hårdare, men samtidigt väldigt musikaliska, genren av musik. Det är dock inget för personer som lyssnar på Rix FM.
 
Det jag egentligen ville ta upp idag var att jag är otrolligt tacksam för de som dagligen läser min blogg. Speciellt finns där en person som kommenterar och skriver så fina saker att jag blir rörd. Och hon skriver även att jag hjälper henne se saker ur ett NPF- perspektiv, vilket jag är glad över att kunna göra. Jag trodde aldrig att bloggen skulle bli en sådan hjälp för andra. Jag trodde att den skulle bli liggandes som alla andra bloggar jag försökt starta upp, men den här personen får mig att vilja uppdatera varje dag och hon får mig att vilja skriva om mina problem. Jag läser hennes blogg. Inte varje dag men när jag klickar mig in där läser jag allt nytt som kommit upp. Jag tycker det är intressant att få följa hennes dotter och jag känner igen mycket av hennes beteende, samtidigt som en hel del är främmande för mig. Nu efter operationen kan jag se på Rapunzel på ett lite annat sätt, jag har aldrig tidigare förstått detta med ångestattackerna som gör barnet okontaktbar. Nu förstår jag, nu vet jag. Jag var där här om dagen och nu kan jag relatera till just de händelserna på ett helt annat plan.
 
Jag vill tacka Rapunzels mamma för att hon läser och kommenterar min blogg. Det får mig att vilja fortsätta skriva. Förr har jag hela tiden tröttnat på mina bloggar och lagt ner dem. Aspergersbloggen har funnits längre än någon annan blogg jag haft och jag känner inte alls för att sluta skriva. Hon är som en drivkraft för mig, att hon läser och sedan skriver att hon blir hjälpt får mig att tänka på alla de saker jag kan dela med mig av. Och om jag kan hjälpa personer där ute, antingen de anhöriga eller de som själva har diagnoser, så kommer jag fortsätta med min blogg. Jag har kommit så långt att jag tror att erfarenheterna jag har i ryggsäcken kan hjälpa många, om de bara hittar hit.
 
 

Kommentarer
Postat av: Rapunzels mamma

Kära fina du... jag känner mig helt tagen. Först och främst vill jag naturligtvis säga TACK! Tack för att du skrev det här, tack för att du skriver bloggen och låter oss (mig) läsa, tack för att jag får ta del av sårbara saker som kan hjälpa mig i sårbara saker - och i förängningen även Rapunzel. Tack för att du läser min blogg och tack för att jag får lov att bidra till något för dig! Att du har skrivit det här inlägget, och det du har skrivit i det är stort. Jag tänkte när jag läste det: "Men....jag har ju bara varit uppriktig. Men...jag har ju bara varit intresserad." Och samtidigt är det väl kanske just det... Skall också erkänna att jag blev så glad att jag berättade för min mamma på telefon om ditt inlägg... (rodnar något) KRAM!

Svar: Och jag säger tack till dig! Ibland dröjer mina svar på dina kommentarer men jag försöker alltid sätta mig ner och skriva svar till allt jag får. Det kan köra ihop sig ibland men du ska veta att jag aldrig glömmer, jag vet att de finns där och ibland läser jag dem om och om igen, bara för att du peppar med dina fina ord. Det är som en drivkraft för mig, eftersom jag aldrig haft en sådan här följare innan, en sådan som du. Det känns bra att du vill ta del av mitt liv och min ibland kaotiska vardag, att du försöker lära dig mer för din dotter är också uppskattat. Inte bara av mig, utan även av henne är jag helt säker på.
Jag tror att man måste värna om sina läsare. Om man inte visar uppskattning så finns ju risken att man förlorar dem. Och jag vill för min gud inte förlora dig, för du ger mig hopp när det är mörkt och trots att jag inte alls känner dig och du inte känner mig så skriver du väldigt fina ord till mig. Jag kan erkänna att jag är dålig på att kommentera din blogg, jag är dålig på att kommentera i allmänhet, men jag läser alltid det du skriver och jag lär mig själv mer. Jag har sett saker i din blogg och sedan tänkt "ja, men DET kan ju vara en bra lösning även för mig" och det känns väldigt bra. Tack för allt! :) Kram!
aspergersbloggen.blogg.se

2013-04-13 @ 17:31:14
URL: http://dansairegnet.bloggo.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0