Street Art - ny serie i bloggform

Jag ska börja skriva på en serie vid namn Street Art. Jag kom på denna handling i samband med att jag lyssnade igenom gamla låtar från Zebrahead som jag lyssnade mycket på när jag var yngre. Man kommer att få följa Nick och Jamie på deras resa mot kändisskap och fans. Well, jag postar länken osv senare, eftersom bloggen inte är skapad än då jag vill ha alla förberedelser klara, samt första delen. Man kan väl se det som lite av en roman styckad i bitar, och jag kommer försöka posta en del i veckan, ibland mer och ibland mindre. Men jag har som mål att skriva en del i veckan. Det är en idé jag ruvat på ett tag, att skriva en roman i en blogg, men det har liksom aldrig blivit av. Nu har jag tagit tag i saken och börjat forma första delen, för att se om det kan bli något vettigt av det hela. Men ja, det kommer nog gå bra! Jag tror dessutom att det kan hjälpa mig en del att skriva, jag menar, att tänka på annat och få lite perspektiv på saker och ting. Jag tror det är bra, helt enkelt.
 
Dessutom ska jag till psykologen idag, ska diskutera en snabbare tid till vårdcentralen. Det är så drygt att inte kunna få hjälp när man faktiskt behöver den, eftersom jag behöver den nu och inte om en månad. Men ja, vi får se hur det går, uppdatering kommer antagligen senare ikväll eller något.
 
För att visa lite vad min inspiration till serien kommer ifrån, här får ni en video.
 
Zebrahead gjorde soundtracklåten till Sonic The Hedgehog, men denna är versionen som mer
liknar ZH till stilen. Dock kan man finna den rätta låten om man söker Sonic: His World på youtube,
som endast sångarna i bandet är inblandade i.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0