Sjukskriven

Jaha, då var man sjukskriven en vecka, på min chefs initiativ. Hon anser att man inte ska arbeta om man inte mår bra, så hon ringde arbetsförmedlingen och kallade till ett möte redan idag. Detta betydde att jag missade en viktig kurs, men jag klarar mig bra, jag får allt på mejlen istället. Men samtidigt är det skönt att vara hemma resten av veckan, jag har ju inte sovit som folk på evigheter och kanske, om jag har tur, kan jag sova ikapp de timmar jag missat. Jag är väldigt trött redan nu, så jag behöver verkligen få slappna av lite, även om jag känner mig rätt likgiltig inför dagens nyheter.
 
Att vara en börda är rätt roligt, med tanke på att jag praktiserar där för att arbetsträna, för att mina nuvarande problem ställer till besvär för mig när det kommer till en riktig anställning. Jag är där medan allt blir klart så jag kan börja plugga. Så att då vara en börda, när jag inte är anställd, är rätt komiskt. Men vad ska man förvänta sig?
 
Jag är för negativ, enligt min chef. Det känns ju bra att höra att man är negativ när man inte mår bra. Ja, jag är negativ, jag har ångest i princip varje dag och det tar evigheter innan jag får hjälp för mina problem. Vad vill du att jag ska göra? Vad förväntar du dig av mig?

Kommentarer
Postat av: Rapunzels mamma

Åh. Bra att du blivit sjukskriven, först och främst. Och sen kan man ju ha en och annan åsikt om din chefs uttalande att du är för negativ. Om samma chef ansåg att du inte skall jobba när du mår dåligt kan man ju verkligen undra hur hen tänkte med sitt uttalande att du är för negativ? För om det nu är tydligt att du mår dåligt - är det då inte logiskt att du är "negativ" d.v.s. mår dåligt - typ? Ööööööh? Idiotchef.

2013-05-06 @ 21:27:11
URL: http://dansairegnet.bloggo.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0