Ångest, ångest och ångest

Jag har ångest. Väldigt, väldigt mycket ångest. Jag har ingen kontroll över mina känslor längre.
 
Mamma berättade att det går magsjuka på hennes jobb. Fyra stycken sjuka, tydligen luftburet, antagligen. Och i samma veva som dessa ord nådde mina öron kom paniken, rädslan och ångesten. Magsjuka är den sjukdom jag är som mest rädd för, jag kan ta det mesta men jag kan inte ta magsjuka. Jag känner mig kvävd när jag spyr, jag får panik när jag spyr, jag blir rädd att dö när jag spyr. Och nu kan jag inte hantera ångesten, och jag har heller ingen hjälp mot den.
 
Lyckades få en tid till vårdcentralen för detta till den 14:e Maj, men det är för långt bort. Alldeles för långt fram. Jag pallar inte, vet inte vad jag ska göra. Jag mår illa.

Kommentarer
Postat av: Rapunzels mamma

Tio dagar är lång tid när man mår som du gör nu. Alldeles för lång. Jag vet. Glöm inte att det går att få en akuttid också. Man får tjata och nästan överdriva sitt redan vidriga mående men det går, om du inte klarar mer. Kram!

Svar: Jag pratade med en kvinna som förklarade att mina problem inte är vad man kan kalla för en akut situation, och att det därför inte prioriteras. Men ja, jag får väl ringa igen och förklara mer utförligt vad jag faktiskt behöver hjälp med, även om ingen av dem lyssnar på en så ung person som mig. Jag kanske kan fråga min mamma om hon kan ringa och hjälpa mig, för jag orkar faktiskt inte längre. Självklart blev jag inte sjuk, och inte mamma heller, men jag blir så orolig hela tiden att det nästan är sjukt. Jag skulle kunna spy av blotta oron alltså.
aspergersbloggen.blogg.se

2013-05-04 @ 11:33:47
URL: http://dansairegnet.bloggo.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0