"Freddie" berättar vem hon egentligen är

Nu var det två dagar sedan jag skrev ett inlägg sist, men jag har en ganska god anledning. Jag har jobbat de senaste dagarna och jag har varit extremt trött när jag kommit hem, lagt mig på soffan och där har jag blivit kvar. Men nu tänkte jag skriva ett litet inlägg.
 
Under alla år jag hängt på internet (vilket är många år vid det här laget) har jag alltid haft förmågan att kalla mig själv Freddie, för att inte bli för personlig på internet. Man kan väl säga att profilbilden och namnet sällan hört samman. Men jag tänkte i det här inlägget presentera mig för er. Jag har inget att dölja, egentligen, bara det att jag är för lat för att fixa en snyggare header och en mer personlig blogg. Jag gillar dessutom när man inte lägger in massa bilder i själva bloggdesignen, så det får ni nog stå ut med ett tag till.
 
Men jag tänkte i alla fall säga till er att mitt namn inte alls är Freddie, utan My. Jag har bott hela mitt liv ute på landet, och det är först de senare åren jag bott i en större stad. Jag är uppväxt med droger, alkohol och våld i min närhet hela tiden, vilket självklart format den jag är idag, min syn på droger och andra saker som kan komma att ha stor betydelse när man kommer in i livskriser under årens gång. Jag tog redan tidigt avstånd från droger men hamnade i ett mindre alkoholmissbruk. Tog avstånd från den drycken också så småningom och här sitter jag idag, nykter och glad. Nej men ja, tillbaka till min presentation. Jag är snusare sedan ca. sju år tillbaka, men rökte en hel del förr också. Nu håller jag mig enbart till snus och jag kan säga att det är rätt skönt att slippa gå ut i kylan.
 
Jag har varit ärlig när det kommer till andra delar av mitt liv, saker jag redan skrivit om i bloggen. Mitt specialintresse är hästar och på senare tid har jag börjat skriva mer och mer. Jag har bara inte sagt de mest personliga delarna som handlar om mig själv och mitt personliga liv, och mycket av det kommer jag lämna ute i denna text. Men något jag i alla fall tänkte visa er var hur jag ser ut. Eftersom jag inte har någon bild har ni som läser dagligen följt mig utan att egentligen veta vem jag är, ni har inte haft någon aning om hur jag ser ut eller vad jag heter. Ni har egentligen inte vetat någonting. Om det kan vara av intresse fyller jag 21 i sommar!
 
Ja, här har ni mig! Ha en fin kväll allesammans!

Kommentarer
Postat av: Rapunzels mamma

Wow vilken grej! Att bara "outa" dig själv sådär! Känns som om jag nästan håller andan efter att jag läst. HEJ MY!!! :) Vad otroligt söt du är! Och vilka vackra ögon! Skäms lite när jag läser hur du tycker om att man inte lägger in en massa bilder i layouten på bloggen... jag har ju en hel del... Klart att jag har min blogg som jag vill och den skall spegla just - mig! Men du är en viktig läsare och viktiga läsare vill man ju alltid att bloggen skall tilltala ;) Stor kram!

Svar: Jag vill börja med att säga, att jag tycker din blogg är väldigt fin! Det jag syftade på i mitt inlägg var alla dessa tonårsbloggar där bilder på dem själva finns överallt och är väldigt dominerande i själva layouten. Det du har gjort med att ha en bild som en så kallad header tycker jag är väldigt fint, och tanken var att jag skulle ha precis så när jag skapade bloggen, men jag fann ingen bild jag tyckte om och som passade så det fick bli en helt vanlig text. Så du inte känner dig träffad, menar jag.
Och angående det andra, jag tyckte det var dags att låta er veta vem jag är och så. Jag kan förstå om du som skriver om din dotter vill vara anonym, det skulle jag också vara för att skydda min familj, men jag har ju trots allt inga barn och jag skriver om mitt liv, vilket gör att jag inte behöver dölja mig själv eller så. Jag tackar för de fina kommentarerna och du är min viktigaste läsare. Kram!
aspergersbloggen.blogg.se

2013-04-19 @ 07:54:09
URL: http://dansairegnet.bloggo.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0