För mycket av det goda

Jag har precis insett att jag inte alls jag behöver allt jag äger. Min garderob består av miljontals plagg, varav över hälften som aldrig används. Jag har tappat räkningen på hur mycket av allt jag faktiskt har, och väskor ska vi ju inte tala om! Muggar, ljuslyktor, tarotlekar (spåmaterial), hänglås (!!!), solglasögon, pryttlar överallt...
 
Snart ska ju lägenheten få sig en make over, den ska göras min genom att målas om, möbleras om etc. Och då har jag nu kommit på snilledraget att jag ska kasta eller ge bort hälften av alla saker jag äger! Woho, hur coolt är inte det?
 
I min garderob behöver jag:
7 strumpor
14 trosor (man vet aldrig, det kanske är 30 grader varmt någon dag)
1-2 tjocktröjor
Rätt många tröjor, jag svettas så hemskt under armarna
1 par jeans
5 mjukisbyxor, vilket är bekvämast att röra sig i
1-2 shorts
5 leggings/tights
Never forget the BH! Sådana behöver man många av.
 
Min garderob just nu:
Oräkneliga många tröjor av olika slag
2 par jeans
Ingen aning om hur många leggings
Ingen aning om hur många shorts
Ingen aning om hur många strumpor, trosor etc
Ingen aning om hur många tjocktröjor, flera av dem används inte ens
Några par mjukisbyxor, varav jag knappt kan använda vissa för att de är så gamla
 
Ja, där ser ni, hur tusan ska det här gå? Jag behöver inte allt jag har, och resten ska vi då inte tala om. Jag har väl för många väskor för att det ska vara bra för hälsan skulle jag kunna tänka mig, vilket inte är så bra. Ska nog försöka slänga några av mina väskor, även om det kommer vara ett helvete och mycket tårar och tandagnissel.
 
Jag har något problem med shopping. När jag ser något fint måste jag ha det, så är det bara. Jag vet inte vad jag ska göra för att bli kvitt det begäret, för mina pengar tar slut alldeles för fort och jag använder få av de grejer jag släpar hem. Här för ett tag sedan köpte jag ett pennfodral i form av en ko.. En lila ko... Den ligger nu i badrummet och gör mig ingen nytta alls, och jag tänkte inte ens ha pennor i min ko utan smink när jag åker bort. Jag lägger sminket löst i väskan när jag åker bort, har alltid gjort och kommer sannolikt alltid att göra. Jag har också köpt ett Hello Kitty anteckningsblock och en hjärtformad kortleken. Okej, kortleken kan komma till nytta, men liksom? Jag köpte också tre stycken röda ljuslyktor, eller vad det nu kallas. Sådana där man har ljus i. Jag som inte ens ska ha rött i lägenheten när mamma flyttar...
 
Jag har också två stora pussel som jag typ inte lägger. Jag får något ryck ibland och plockar fram allt, tror att jag ska sitta med det där tills jag löst hela pusslet. Men när kvällen kommer och jag lägger undan allt, så tar jag mycket sällan upp grejerna dagen efter igen. Nu bara ligger allt, ingen har rört det på flera månader och jag har då rakt ingen lust att lägga pussel. Och jag broderar, jag broderar flera dagar i sträck och sedan blir det liggandes, i många månader, ibland år. Jag har så mycket saker att jag drunknar i allt, hehe. Jag borde verkligen ta en riktig funderare och verkligen ta tag i allt, slänga det som ingen vill ha och ge bort det som går att ge bort. Kanske sälja något också, om det är värt pengar. Jag ska sluta handla, har jag kommit fram till. Jag handlar alldeles för mycket, och även om det bara är småsaker som inte kostar så mycket så blir det dyrt i längden. Jag har egentligen inte råd att handla allt det där, även om det bara är fem kronor här och tio kronor där. Det håller helt enkelt inte! Och sedan när jag ska hushålla själv måste jag verkligen lära mig att hålla igen, hålla i pengarna och inte slösa allt på onödiga saker som jag till 99% aldrig kommer att använda.
 
MEN! Jag har faktiskt ett bra knep att ta till för att inte handla slut på alla pengar. Jag gör listor när jag ska ut på stan på vad jag verkligen behöver, då menar jag kläder, nya skor om mina gamla är trasiga och sådana saker. Och så går jag in i butiken utan att titta på annat, tar det jag ska ha, betalar och går ut igen. Att shoppa med kompsiar som har lättare att hålla i pengarna är nog bara att glömma, för det brukar alltid sluta med att jag kommer hem med fem kassar från olika butiker. Mitt trick kommer nog fungera, om mina vänner då förstår att jag inte vill gå på stan för att jag är rädd att handla för mycket. Eller ja, mina kompisar är väl att ta i, min kompis ska det väl stå.
 
Och på tal om det. Jag köpte chips idag. Jag vill inte ens ha dem.

Kommentarer
Postat av: Rapunzels mamma

Alltså även om det här är allvar så är det rätt roligt ;) Jag känner igen både det där med att ha för mycket och att starta saker som bara blir liggande. Jag är rätt bra på det själv... Låter bra med listan! (fast tråkigt säger den busiga i mig, det är ju så roligt att köpa saker) Den lila kon var roligast. Det är så typiskt sånt där man köper och aldrig använder. En lila ko. Hahaha! Kram på dig!

2013-04-22 @ 14:36:45
URL: http://dansairegnet.bloggo.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0